Maria Lundmark

Leg naprapat

Det har alltid legat mig varmt om hjärtat att hjälpa människor. Jag har nu varit verksam naprapat sedan 2005 och stormtrivs. Det är fantastiskt att ha ett yrke där man kan få människor att må bättre! Att arbeta med manuell terapi är lite som ett detektivarbete tycker jag. Man får klura och fundera massor varje dag. Inget besvär är det andra riktigt likt, alla har sin speciella orsak till besvär och alla reagerar olika på behandling. Och man blir aldrig färdiglärd. Ny kunskap och forskning finns att hämta hela tiden.

För mig handlar en bra behandling inte bara om de manuella åtgärderna – alltså att lindra smärta, mjuka upp muskler och leder samt korrigera rörelsebegränsning av olika slag. Det är lika viktigt med analysen – så att du ska kunna få förståelse om varför problemet uppstått. Då är det lättare för dig att ta ansvar för din egen hälsa i det långa loppet.

Linda Naess

Leg naprapat

Jag har varit verksam som naprapat sedan 2005 . Jobbet som naprapat är otroligt inspirerande. De möten och utmaningar som ges, ger en ständig strävan efter att utvecklas och bli bättre på det jag gör.
För mig är det viktigt att jobba såväl akut som mer långsiktigt. Jag fokuserar inte bara på det aktuella symtomet utan ser även på orsakerna till varför problemen uppkommit.
Min målsättning med ditt besök här hos mig är att genom vägledning, aktivering samt behandling med olika manuella tekniker motivera dig så att du i framtiden kan undvika skador och återkommande besvär. En stark och rörlig kropp är nyckeln till en smärtfri vardag och en god hälsa.

Arvid Ekström

Leg. Fysioterapeut

Jag är utbildad fysioterapeut/sjukgymnast och varit verksam som privatpraktiker sen 2011 i Örebro och på Citykliniken sen 2015. Helhetssyn kan betyda många saker. För mig står det dels för att jag i min behandling inte bara undersöker och behandlar där du har utan också bakomliggande orsaker. En väl fungerande rygg från nacke ner till bäcken är ofta en förutsättning för att få snabba men också varaktiga resultat. Men helhetssyn innebär också att jag tar mig tid att lyssna, förklara och hjälpa dig att förstå hur du ska agera för att bli bättre och behålla din hälsa även efter avslutad behandling. Parallellt med den behandling du får hos mig på bänken så guidar jag dig i hur kan hjälpa dig själv genom rätt typ av träning för just dina besvär.

Jag har lång erfarenhet av rehabilitering av idrottsskador ffa inom kraftsporter som tyglyftning, styrkelyft och Crossfit. Jag har mottagning 2 dagar i veckan på Crossfit Smedjan där jag tar emot patienter precis som på Citykliniken. Utöver behandlingsrum finns är ett fullutrustat gym vilket ger goda möjligheter för Rehabträning.

Mikaela Naess

Leg Kiropraktor

Min bana till kiropraktor startade på gym som personlig tränare och som massör. Blev färdig kiropraktor 2017 och har sedan dess arbetat i Stockholm. Har under våren 2021 sökt mig tillbaka till min hemstad Örebro.

Kroppen, dess rörelser och hur allt hänger ihop har alltid intresserat mig i stort och smått. Lika viktigt det är för mig att hitta och hjälpa med en smärt- och rörelseproblematik, lika viktigt är det att förklara och förstå uppkomsten av detta.

Mitt mål att hitta nyckeln till bästa behandling och rehabilitering för just dig.Med hjälp av manuell teknik, uppmjukning och rörelseaktivering hittar vi vägen tillbaka till den starka smärtfria kropp som du skall ha.